Pasi Ravattisen työtä on järjestää kuluttajatutkimuksia tekevät haastattelijat ja tutkittavat tuotteet oikeaan paikkaan oikeaan aikaan.
– On otettava huomioon, missä esimerkiksi lapsiperheet liikkuvat. Kuluttajilta halutaan nykyään yhä tarkempia, kohderyhmiin perustuvia mielipiteitä ja arvioita, tiedonkeruukoordinaattori sanoo.
Halli- ja kotitesteihin houkutellaan vastaajia muun muassa kauppakeskuksissa. Haasteena on saada kiireiset kävijät pysähtymään ja kuulemaan, että kyse on tutkimuksesta eikä jonkin tuotteen myymisestä.
– Tulevaisuudessa ikääntyvän väestön ja eri etnisten ryhmien mielipiteet tulevat entistä tärkeämmiksi, Pasi arvioi.
Pasi tuli Foodwestiin töihin vuonna 2012. Ensin hän toimi osa-aikaisena haastattelijana ja siirtyi sitten kokoaikaiseksi koordinaattoriksi.
– Kenttätutkimukset täytyy suunnitella hyvin, mutta on osattava myös reagoida nopeasti, jos tilanne sitä vaatii. Tämä on mukavaa puuhaa ja sitä tehdään urakkahenkisesti.
Aikaisemmin Pasi on työskennellyt kodinkonemyyjänä, joten ihmisten kohtaaminen on hänelle tuttua. Vapaallakin hän nousee mielellään yleisön eteen, esiintymislavalle.
– Laulan goottirockia Hexdrive-bändissä. Rohkaistuin tekemään, mitä olen aina halunnut, vaikka alun perin pelkäsin laulamista. Eikä haittaa, jos joku tulee vaikka keikalle katsomaankin.
Lähiviikkoina vapaa-ajan viettoon tulee myös uusi sivu, kun kahden metallimuusikon perheeseen syntyy esikoisvauva.