Foodwestin Suvi Luoma luotsaa Suomen markkinatutkimusliittoa

Suomen markkinatutkimusliiton (SMTL) puheenjohtajuus toi Foodwestin tutkimusjohtaja Suvi Luomalle uuden kiinnostavan näköalapaikan. Liittoon kuuluvat alan johtavat yritykset Suomessa.

Foodwestin tutkimusjohtaja Suvi Luoma on koko uransa ajan pitänyt tärkeänä, että markkinatutkimusta toteutetaan eettisesti ja toimialan periaatteita noudattaen. Hän näkee, että markkinatutkimusliiton puheenjohtajana voi yhdessä muiden alan yritysten kanssa olla edistämässä näitä arvoja.

– Henkilökohtaisena tavoitteenani on myös lisätä markkinatutkimusalan tunnettuutta ja kiinnostusta uravaihtoehtona. Olen ollut monesti yliopistoissa ja oppilaitoksissa puhumassa opiskelijoille tästä alasta, joka tarjoaa mielenkiintoisen urapolun.

Markkinatutkimusliittoon kuuluvat Foodwestin lisäksi Finnpanel, Taloustutkimus, Norstat, Innolink, Palveluplus, Epsi Rating, Userneeds ja Bilendi. Kaksi viimeistä ovat tuoreita jäseniä, jotka liittyivät liittoon tammikuussa 2020. Kaikki ovat asiansa osaavia ja laatuun sitoutuneita luotettavia tutkimuskumppaneita.

Aktiivinen toiminta Suomen markkinatutkimusliitossa on myös luonteva osa Foodwestin kasvutarinaa. Liitto edistää jäsenyritysten välistä yhteistoimintaa ja kehittää jäsenten ammatillisen vastuutunnon ja ammattitaidon kehittämistä.

– Voimme yhdessä edistää ja tehdä tunnetuksi markkinatutkimustoimintaa. Alalla näkyy myös villejä toimijoita, siksi yritysten on tärkeää voida luottaa siihen, että tutkimukset toteutetaan ammattitaidolla ja laadulla alusta loppuun, Luoma korostaa.

Luotettavasti toteutetulla markkinatutkimuksella on tärkeä rooli myös yrityksen strategisessa päätöksenteossa. Luoma uskoo, että ajan hermolla olevat yritykset osaavat yhä enemmän hyödyntää tätä tutkimustietoa sekä kiinnittää huomiota valittavan kumppanin luotettavuuteen tutkimusalan toimijana.

Foodwest noudattaa toiminnassaan myös markkinatutkimusten kansainvälisen kattojärjestön ESOMAR:n (The world association of research professionals) ohjeita ja toimintasääntöjä.

 

Kuluttajaymmärrys alkaa kentältä

Foodwestissä työskentelee noin kolmenkymmenen elintarvikelana asiantuntijan lisäksi elintarviketutkimushaastattelijoita. He ovat tehtäväänsä koulutettuja ammattilaisia, jotka tekevät arvokasta työtä Helsingissä ja Tampereella keräämällä aineistoa elintarvikealan tutkimuksiin.

Foodwestin tutkijoilla puolestaan on syvällinen ymmärrys kuluttajan elintarvikekäyttäytymisestä ja todella laaja tuoteryhmäosaaminen. Tutkimuksen tavoitteena on usein selvittää, millaisia haasteita kuluttaja arjessaan kohtaa ja millaisilla ratkaisuilla niitä voitaisiin korjata. Foodwestin tutkimukset räätälöidään aina asiakkaan ongelma huomioiden.

– Kattavan ja visuaalisen tutkimusraportin lisäksi asiakas saa asiantuntijan suosittelemat jatkotoimenpiteet, miten projektissa kannattaisi edetä. Saamme paljon kiitosta tutkimusraporttiemme selkeydestä ja visuaalisuudesta, Luoma lisää.

Foodwestin palveluvalikoimasta löytyvät muun muassa konsepti- ja pakkaustutkimukset, tuotetestit, Shopper- ja Food service -tutkimukset sekä digitaalinen Omenakori-yhteisötutkimusalusta, jossa päästään ainutlaatuiselle näköalapaikalle kuluttajan arkeen.

https://www.markkinatutkimusliitto.fi/
https://www.esomar.org/

Lue lisää Foodwestin tutkimuspalveluista:
https://www.foodwest.fi/palvelut/kuluttajaymmarrys/

Jaa

  • Kenttä on validointitarkoituksiin ja tulee jättää koskemattomaksi.

  • Kenttä on validointitarkoituksiin ja tulee jättää koskemattomaksi.